FEGYVERENGEDÉLYEK - TÁJÉKOZTATÓ

Moderátor: LSPD

Lezárt
Avatar
Liang Chen
Police Sergeant II
Police Sergeant II
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2024.02.23. 18:20
OctansV Fórum név: Doki

FEGYVERENGEDÉLYEK - TÁJÉKOZTATÓ

Hozzászólás Szerző: Liang Chen »

Kép

FEGYVERENGEDÉLY TÁJÉKOZTATÓ
10-12 Sinner Street, Mission Row, Los Santos, SA 8047
Tel: 109-144 Fax: 327-190

BEVEZETÉS
Lőfegyver tulajdonosaként az Ön felelőssége, hogy megértse és betartsa a lőfegyverek birtoklására vonatkozó összes szövetségi, állami és helyi törvényt. Az alábbiakban ismertetett törvények közül sok a lőfegyverek otthoni birtoklására, használatára és tárolására vonatkozik, és érdemes alaposan áttanulmányozni őket. Ez a San Andreas lőfegyvertörvények összefoglalója általános tájékoztatást nyújt a lőfegyverek közös birtoklására és használatára vonatkozó San Andreas-i törvényekről a rendfenntartó erők tisztjein és a fegyveres erők tagjain kívüli személyek számára. Nem célja, hogy egyedi útmutatást nyújtson konkrét helyzetekre vonatkozóan. Bármely konkrét birtoklási vagy használati cselekmény jogszerűségét végső soron az alkalmazandó szövetségi és állami törvények és esetjog határozza meg. Azokat a személyeket, akiknek konkrét kérdéseik vannak, arra ösztönözzük, hogy kérjenek jogi tanácsot egy ügyvédtől, vagy forduljanak a helyi bűnüldöző szervhez, a helyi ügyészhez vagy a jogi könyvtárhoz. A Los Santos Police Department és minden más közintézmény mentesül az ezen információ megfogalmazásából, közzétételéből, terjesztéséből vagy az arra való támaszkodásból eredő felelősség alól. A San Andreas-i lőfegyvertörvények összefoglalójának ez a változata a 2016 és 2024 között hatályba lépett törvényekre terjed ki. Ez a dokumentum a Penal Code-nak megfelelően készült, amely előírja, hogy a készítse el és tegye hozzáférhetővé ezt az összefoglalót.

LŐFEGYVER BIRTOKLÁSÁRA NEM JOGOSULT SZEMÉLYEK
Az alábbi személyek számára tilos a lőfegyverek tartása (Pen. Code). Megjegyzendő, hogy az alábbi információk nem tartalmazzák a szövetségi törvények szerinti lőfegyvertartási tilalmakat:

Élethosszig tartó tilalmak
  • Bármely olyan személy, akit bűncselekményért vagy erőszakos bűncselekményért ítéltek el, beleértve a gyilkosságot, a garázdaságot, a nemi erőszakot, a gyilkossági kísérletet, a gyújtogatást, a rablást, az emberrablást vagy a Penal Code II. és VI. cikkelyében felsorolt bármely más erőszakos bűncselekményt.
  • Bármely olyan személy, akit 2019. január 1-je után elítéltek házastársának vagy élettársának testi sértésért és aki ezt követően lőfegyvert birtokol, vásárol, kap, vagy birtokában, tulajdonában vagy ellenőrzése alatt tart.
  • Bármely személy, akit két vagy több alkalommal ítéltek el azért, mert bármilyen töltött vagy töltetlen lőfegyvert erőszakos, dühös vagy fenyegető módon elővett vagy mutogatott, vagy jogtalanul használt lőfegyvert bármilyen verekedésben vagy veszekedésben egy másik személy jelenlétében, kivéve önvédelemből, ami nem sérti a Penal Code-ot.
  • Bármely olyan személy, akit mentális rendellenesség miatt másokra veszélyesnek ítéltek, vagy mentális zavarral küzdő szexuális bűnöző.
  • Bármely olyan személy, akit a bíróság mentálisan alkalmatlannak talált a bírósági tárgyalásra, vagy elmebetegség miatt nem bűnös bármely bűncselekményben, kivéve, ha a bíróság megállapította a cselekvőképesség vagy az épelméjűség helyreálltát.
10 évig tartó tilalmak
  • Bármely olyan személy, akit elítéltek, vagy aki ellen elfogató parancs van kiadva az alábbiak megsértése miatt: Penal Code 103., 104., 107., 108.,109., 111., 112., 117., 118.,119., 301., 302., 306., 308., 310., 412., 501., 502., 505. A-T, 508. A-T, 511., 512., 517.
5 évig tartó tilalmak
  • Bármely személy, akit őrizetbe vettek, mint önmagára vagy másokra veszélyt jelentő személyt, akit mentális egészségügyi intézménybe vettek fel és ott kezeltek; vagy akinél suicid hajlamokat diagnosztizáltak. Ezen igazolt személyek a szövetségi törvény
    értelmében élethosszig tartó eltiltás hatálya alá tartozhatnak.
  • Bármely személy, aki fenyegetést közöl (bármely ésszerűen azonosítható áldozattal szemben) egy engedéllyel rendelkező pszichoterapeutával, amelyet ezt követően jelentenek a bűnüldöző szerveknek.
  • Bármely személy, aki lőfegyvert vagy lőszert birtokol/tulajdonol annak tudatában, hogy a fegyveres erőszakkal kapcsolatos távoltartási végzés tiltja ezt, vétséget követ el.
Fiatal korúakra vonatkozó tilalmak
  • A fiatalkorúak, akiket a fiatalkorúak bírósága gyámság alá helyezett, 30 éves korukig tilos, ha a Penal Code-ban felsorolt bűncselekményt követtek el.
Egyéb tilalmak
  • Bármely személy, akitől a Penal Code alapján a próbaidő feltételéül szabott lőfegyver birtoklását megtagadták.
  • Bármely személy, amíg önkéntes betegként elmegyógyintézetben van, vagy súlyosan fogyatékos gondnokság alatt áll (mentális rendellenesség vagy krónikus alkoholizmus okozta károsodás miatt), és ha megállapítást nyer, hogy veszélyt jelent önmagára vagy másokra.
  • Bármely kábítószerfüggő személy.
  • Bármely személy, aki ideiglenes távoltartási végzés hatálya alatt áll.
  • Bármely olyan személy esetében, aki ellen elfogatóparancs van érvényben (bűncselekmény vagy meghatározott vétség), csak akkor tilos lőfegyvert birtokolni vagy tulajdonolni, ha a személy tud a parancsról.

FEGYVERENGEDÉLY KÉRELMÉRE VONATKOZÓ TÉNYLEGES SZEMÉLYAZONOSSÁGI KÖVETELMÉNYEK
Fegyverengedélyt kérelmező személynek az alábbi személyi követelményekkel kell rendelkeznie: Personal Firearms License kérelem kritériumai
  • Az igénylő személy nem áll Personal Firearms engedélytől való eltiltás alatt.
  • Az igénylő személy betöltötte a 21. életévét.
  • Az igénylő személy rendelkezik San Andreas által kiállított érvényes vezetői engedéllyel, személyigazolvánnyal vagy olyan dokumentummal, amely megfelel az Amerikai Egyesült Államokban a személyazonosító okmány törvényi előírásainak.
  • Az igénylő személy Amerikai Egyesült Államok törvényes – letelepedett - lakosa, rendelkezik állandó bejelentett lakcímmel San Andreas állam területén belül.
  • ((Legalább kétezer (2.000) játszott perc az igénylő karakterrel.))
License to Carry a Concealed Weapon kérelem kritériumai
  • Az igénylő személynek rendelkeznie kell érvényes Personal Firearms engedéllyel.
  • Az igénylő személy nem áll Personal Firearms engedélytől való eltiltás alatt.
  • Az igénylő személy betöltötte a 21. életévét.
  • Az igénylő személy rendelkezik San Andreas által kiállított érvényes vezetői engedéllyel, személyigazolvánnyal vagy olyan dokumentummal, amely megfelel az Amerikai Egyesült Államokban a személyazonosító okmány törvényi előírásainak.
  • Az igénylő személy Amerikai Egyesült Államok törvényes – letelepedett - lakosa, rendelkezik állandó bejelentett lakcímmel San Andreas állam területén belül.

TILTOTT LŐFEGYVERÁTRUHÁZÁSOK ÉS JOGOSULATLAN VÁSÁRLÁSOK
Strómanvásárlás
  • A strómanvásárlás olyan személy számára történő lőfegyver-vásárlás, akinek a törvény tiltja a lőfegyver birtoklását, vagy olyan személy számára történő lőfegyver-vásárlás, aki nem akarja, hogy a nevét kapcsolatba hozzák a tranzakcióval. A San Andreas-i törvények megsértésének minősül, ha olyan személy, aki nem rendelkezik San Andreas-i lőfegyver-kereskedői engedéllyel, lőfegyvert ad át egy másik, engedéllyel nem rendelkező személynek anélkül, hogy az átadást engedéllyel rendelkező lőfegyver-kereskedőn keresztül hajtaná végre.
Fontos megemlíteni a Penal Code idetartozó pontját
603. Lőfegyver / Robbanóanyag engedély nélküli értékesítése (B)
Aki illegálisan (megfelelő engedélyek nélkül) kereskedik bármilyen típusú lőfegyverrel, vagy robbanóanyagot ad el, bűntettet követ el, beleértve az engedéllyel vásárolt lőfegyverek továbbadását egy fegyverbirtoklástól eltiltott, vagy engedéllyel nem rendelkező személynek.

Kizárólag a C osztályú bűntettért felel, és bűntetendő, illetve legalább 10 év ((20 perc)) elzárásban részesül.


LŐFEGYVEREK SZÁLLÍTÁSA

Kézifegyverek
  • A Penal Code nem tiltja meg az Egyesült Államok 21. életévét betöltött állampolgárának, aki jogszerűen rendelkezik kézifegyverrel, és aki San Andreasban lakik vagy ideiglenesen ott tartózkodik, hogy a kézifegyvert gépjárművel szállítsa, feltéve, hogy az nincs megtöltve és zárt tárolóban van tárolva.
  • A "zárt tároló" kifejezés olyan biztonságos tárolót jelent, amely teljesen zárt és lakattal, kulcsos zárral, kombinált zárral vagy hasonló zárószerkezettel van lezárva. Ez magában foglalja a gépjármű csomagtartóját, de nem foglalja magában az autó utasterében lévő tárolókat vagy a kesztyűtartót.
Puskák és sörétes puskák
  • A személyen nem elrejthető lőfegyverek (puskák és sörétes puskák) általában nem tartoznak a Penal Code kézifegyverek szállításáról szóló törvénypontnak a hatálya alá, ezért nem kell őket zárt tárolóban szállítani. Azonban, mint minden lőfegyver esetében, a nem elrejthető lőfegyvereket szállítás közben is le kell üríteni.
((Kesztyűtartóba tett lőfegyver, RP szerint a kesztyűtartóban van, független attól, hogy milyen előzetes RP-vel tették be egy zárt tárolóba, vagy más helyre.))

HALÁLOS ERŐ HASZNÁLATA ÖNVÉDELEMBŐL
A halálos erő önvédelemben és mások védelmében történő alkalmazását a törvényi szabályozás, az esetjog és az ezeken alapuló esküdtszéki utasítások szabályozzák. Eltérő rendelkezés hiányában ez a szakasz az esküdteknek az önvédelemre hivatkozó büntetőügyekben általában adott utasításokon alapul, és a halálos erő önvédelemben történő alkalmazására vonatkozó általános szabályokat szemlélteti. "Az esküdtszék számára a "végső kérdés" az, hogy egy ésszerű ember a vádlott helyzetében "elhinné-e, hogy ölni kell a fenyegető kár elhárítása érdekében"." Ennek megfelelően a kérdés, hogy a halálos erő alkalmazása önvédelem esetén indokolt-e, nem szűkíthető le a tényezők egyszerű felsorolására.
Halálos erő megengedett alkalmazása halálos fenyegetés vagy súlyos testi sértés ellen, illetve erőszakos és kegyetlen bűncselekmények elkövetésének ellenállása esetén
  • Egy személy megölése egy másik személy által igazolható, ha az a halál vagy súlyos testi sértés közvetlen veszélyének, illetve erőszakos és kegyetlen bűncselekmény elkövetésének ellenállásához szükséges, feltéve, hogy a) a halálos erőszakot alkalmazó személy ésszerűen úgy vélte, hogy őt vagy valaki mást a halál, súlyos testi sértés közvetlen veszélye fenyegeti, vagy erőszakos és kegyetlen bűncselekmény áldozatává válik; (b) a halálos erőszakot alkalmazó személy ésszerűen úgy vélte, hogy a halálos erő azonnali alkalmazása szükséges a veszély elhárításához; és (c) a halálos erőszakot alkalmazó személy nem alkalmazott több erőt, mint amennyi a veszély elhárításához ésszerűen szükséges. A veszélynek közvetlen fenyegetőnek kell lennie, és nem lehet pusztán a jövőbeni károkozásra vonatkozó meggyőződés. A közvetlen veszélyre vonatkozó meggyőződésnek ésszerűnek kell lennie, és a halálos erőszakot alkalmazó személynek csak e meggyőződés miatt kellett ezt tennie. A személy olyan erőt alkalmazhat, akár halálos erővel is, amelyet egy ésszerűen gondolkodó személy azonos vagy hasonló körülmények között szükségesnek tartana a halál, súlyos testi sértés vagy erőszakos és kegyetlen bűncselekmény áldozatává válás közvetlen veszélyének elhárításához.
  • A súlyos testi sértés jelentős vagy számottevő fizikai sérülést jelent, nem csupán kisebb vagy közepes mértékű sérülést. Erőszakos és kegyetlen bűncselekménynek minősül minden olyan bűncselekmény, amely jellegénél és elkövetési módjánál fogva életveszéllyel vagy súlyos testi sértéssel fenyeget, vagy amelyről az elkövető ésszerűen feltételezi, hogy életveszéllyel vagy súlyos testi sértéssel fenyeget, és amely a személyben a haláltól vagy súlyos testi sértéstől való ésszerű félelmet kelt. A gyilkosság, a kínzás, a nemi erőszak és a rablás bizonyos esetei példák az erőszakos és kegyetlen bűncselekményekre.
Az önvédelmi célú erő alkalmazásának korlátai
  • Az önvédelemhez való jog megszűnik, ha a támadó részéről nem áll fenn további veszély. Így ha az eredetileg önvédelemre okot adó körülmények között megtámadott személy a támadót képtelenné teszi további sérülések okozására, az önvédelem joga megszűnik, és további erő alkalmazása nem megengedett. Amint azt korábban említettük, egy személy csak annyi erőt alkalmazhat, amennyit egy ésszerű személy ugyanolyan vagy hasonló körülmények között szükségesnek tartana ahhoz, hogy elhárítsa a halál, a súlyos testi sértés vagy az erőszakos és kegyetlen bűncselekmény áldozatává válás közvetlen veszélyét. Fontos megjegyezni, hogy a korábban ismertetett korlátokon túli túlzott erő alkalmazása polgári vagy büntetőjogi szankciókat vonhat maga után.
  • Az önvédelem joga kezdetben nem illeti meg azt a személyt, aki megtámad egy másik személyt. Ha azonban az ilyen személy megkísérli a további küzdelem leállítását, és egyértelműen tájékoztatja az ellenfelét arról, hogy békét kíván, de az ellenfél ennek ellenére folytatja a küzdelmet, az önvédelem joga visszatér, és ugyanolyan jog illeti meg, mint bármely más személyt, aki ésszerűen úgy véli, hogy közvetlen halálveszély vagy súlyos testi sértés fenyegeti.
Önmagunk vagy egy másik személy védelme az otthonunkban
  • Egy személy halálos erőt alkalmazhat saját maga vagy egy másik személy védelmére a saját otthonában, feltéve, hogy a) a halálos erőt alkalmazó személy ésszerűen úgy vélte, hogy a lakást egy olyan betolakodó ellen védi, aki erőszakos és kegyetlen bűncselekményt szándékozik elkövetni vagy kísérel meg elkövetni; (b) a halálos erőt alkalmazó személy ésszerűen úgy vélte, hogy az őt vagy a lakásban tartózkodó más személyt fenyegető erőszak veszélye áll fenn; c) a halálos erőt alkalmazó személy ésszerűen úgy vélte, hogy az ilyen erő alkalmazása szükséges a veszély elleni védekezéshez; és d) a halálos erőt alkalmazó személy nem alkalmazott több erőt, mint amennyi a veszély elleni védekezéshez ésszerűen szükséges. A veszélynek közvetlen fenyegetőnek kell lennie, és nem lehet pusztán a jövőbeni károkozásra vonatkozó meggyőződés. Amint azt korábban említettük, a gyilkosság, a kínzás, a nemi erőszak és a rablás bizonyos esetei példák az erőszakos és kegyetlen bűncselekményekre.
  • A betolakodó erőszakos behatolásával szembeni ellenállás során alkalmazható erő mértéke arra korlátozódik, ami egy ésszerű személy számára azonos vagy hasonló körülmények között szükségesnek tűnne az erőszakos behatolással szembeni ellenálláshoz. Az ember nem köteles visszavonulni, még akkor sem, ha a visszavonulás biztonságosan megtehető. Az a személy, aki halálos erőszakot alkalmaz egy olyan betolakodóval szemben, akiről tudja vagy ésszerűen feltételezi, hogy jogellenesen és erőszakkal hatolt be a lakásába, vélelmezhetően megalapozottan félt a saját maga vagy egy másik, a lakásban tartózkodó személy halálának vagy súlyos testi sértésének közvetlen veszélyétől, ha a betolakodó nem volt a háztartás vagy a család tagja. Fontos megjegyezni, hogy a veszély elhárításához szükséges erő alkalmazásán túlmenő erőszak alkalmazása és/vagy a félelem e vélelmének megdöntése polgári vagy büntetőjogi szankciókat vonhat maga után.
A tulajdon védelme
  • A tulajdon jogszerű birtokosának joga van felszólítani a birtokháborítót, hogy hagyja el a helyiséget. Ha a birtokháborító ennek ésszerű időn belül nem tesz eleget, a birtokos erőszakkal kiutasíthatja a birtokháborítót. A birtokháborító kiutasításához alkalmazható erő csak akkora lehet, amekkorát egy ésszerűen gondolkodó személy azonos vagy hasonló körülmények között szükségesnek tartana.

ENGEDÉLY NÉLKÜLI REJTETT FEGYVERVISELÉS
A San Andreas State Penal Code alapján kiadott Carry a Concealed Weapon (CCW) engedély nélkül tilos kézifegyvert rejtve magánál vagy járművében hordani. A gépjármű csomagtartójába zárt töltettlen lőfegyver, illetve a járműben az utasterébe beépített tároló és/vagy kesztyűtartó kivételével a járműben szállított zárt tárolóban lévő lőfegyver a Penal Code értelmében nem minősül elrejtettnek; nem minősül elrejtettnek a zárt tárolóban közvetlenül a gépjárműbe vagy a gépjárműből bármilyen törvényes célból szállított lőfegyver sem.
Az elrejtett kézifegyver viselésének tilalma nem vonatkozik az engedéllyel rendelkező vadászokra vagy halászokra a vadászat vagy halászat során, illetve a vadászatra indulás vagy onnan való visszatérés során. A vadászokra vagy halászokra vonatkozó ezen kivétel ellenére ezek a személyek nem viselhetnek vagy szállíthatnak töltött lőfegyvert, amikor az expedícióra mennek vagy onnan visszatérnek. A töltetlen lőfegyvereket a jármű csomagtartójában vagy az utastérbe beépített tárolótól és kesztyűtartótól eltérő, zárt tárolóban kell szállítani.
A rejtett fegyverviselés tilalma alól foglalkozási kivételek is léteznek, beleértve az engedélyezett alkalmazottakat, akik meghatározott tevékenységek végzése során vesznek részt. A rejtett fegyverviselés tilalma alól a Los Santos Police Department által kiállított Carry a Concealed Weapon (CCW) engedély is felmentést ad.

TÖLTÖTT LŐFEGYVEREK NYILVÁNOS HELYEN
Tilos töltött lőfegyvert magánál vagy járművön hordani, miközben nyilvános helyen, közúton vagy olyan helyen tartózkodik, ahol tilos lőfegyvert elsütni.
  • Jogellenes cselekedetet hajt végre bármely gépjármű vezetője vagy bármely gépjármű tulajdonosa, függetlenül attól, hogy a tulajdonos a járműben tartózkodik-e, ha tudatosan engedélyezi, hogy bármely személy töltött lőfegyvert vigyen, tegyen a járműbe, megsértve ezzel a San Andreas State Penal Code-ot.
  • A lőfegyver akkor tekinthető töltöttnek, ha a lőfegyverben éles töltény vagy töltényhüvely van, vagy bármilyen módon hozzá van erősítve, beleértve, de nem kizárólagosan, a lőteret, a tárat vagy annak a lőfegyverhez erősített tárát. A torkolattöltő lőfegyver akkor tekinthető töltöttnek, ha a csőben vagy a hengerben lőpor töltet és golyó vagy lövedék van.
  • Annak megállapítása érdekében, hogy a lőfegyver töltve van-e, a police officer jogosultak megvizsgálni minden olyan lőfegyvert, amelyet bárki magánál vagy járművében hord, miközben nyilvános helyen, közúton vagy a lakatlan terület bármely tiltott területén tartózkodik. A lőfegyver e rendelkezések szerinti vizsgálatának megtagadása önmagában letartóztatásra ad okot. (PEN 112.)
    A töltött lőfegyver nyilvános viselésének tilalma nem vonatkozik senkire, aki olyan területen vadászik, ahol a fegyver birtoklása és vadászata egyébként jogszerű, illetve a céllövöldében való gyakorló lövészet során. A töltött lőfegyver nyilvános viselésének tilalma alól foglalkozással kapcsolatos kivételek is léteznek, beleértve az engedélyezett alkalmazottakat, akik meghatározott tevékenységet végeznek.
  • MEGJEGYZÉS: Police officerek és tiszteletbeli nyugállományú police officerek, akik megfelelő igazolvánnyal rendelkeznek, bármikor viselhetnek rejtett fegyvert. Egyébként ezek a mentességek csak akkor alkalmazandók, ha a lőfegyvert a mentességet élvező magatartás keretében (például vadászat vagy céllövészet), vagy a megbízott feladatok ellátása során és annak keretében viselik (például egy páncélozott jármű őr, aki pénzt szállít a munkáltatója számára). Az a személy, aki töltött lőfegyvert visel az alkalmazandó mentesség határain kívül, a törvényt sérti, függetlenül attól, hogy rendelkezik-e foglalkozási engedéllyel vagy lőfegyver-oktatási bizonyítvánnyal.

TÖLTETLEN KÉZIFEGYVER NYÍLT VISELÉSE
Általánosságban tilos, ha valaki személyesen vagy járművében szabadon tartott, töltetlen kézifegyvert visel, miközben a következő helyeken vagy helyeken tartózkodik:
  • egy közterületen vagy közúton egy bejegyzett településen vagy város és megye területén; vagy
  • egy lakatlan település vagy város és megye tiltott területén lévő közutcán.

Az is jogellenes, ha a gépjármű vezetője vagy tulajdonosa meghatározott közterületeken engedélyezi, hogy egy személy nyitott és szabadon hagyott, töltetlen kézifegyvert vigyen, tegyen be a gépjárműbe.

KÜLÖNFÉLE TILTOTT CSELEKMÉNYEK
A lőfegyver azonosítójának eltörlése vagy megváltoztatása
  • Bármely személy számára jogellenes a lőfegyveren elhelyezett azonosító jelek - beleértve a gyártmányt, a modellt, a sorozatszámot vagy bármely, az LSPD által jogszerűen kiadott megkülönböztető jelet - eltörlése vagy megváltoztatása.
  • Jogellenes, ha valaki olyan lőfegyvert vásárol, ad el vagy birtokol, amelyről tudja, hogy annak azonosító jeleit letörölték vagy megváltoztatták.
Lőfegyver jogosulatlan birtoklása az iskola területén
  • Tilos bármely illetéktelen személynek lőfegyvert birtokolnia vagy bevinnie bármely állami iskola területére vagy környékére, beleértve a University of Los Santos, San Andreas campusát, a San Andreas-i közösségi főiskolákat, bármely magániskolát (óvodától a 12. osztályig) vagy magánegyetemet vagy főiskolát.
Lőfegyver jogosulatlan tartása a bírósági termekben, állami intézményekben, stb.
  • Tilos bármely illetéktelen személynek lőfegyvert behozni vagy birtokolni a tárgyalóterembe, bírósági épületbe, állami intézménybe vagy bármely olyan gyűlésen, amely a nyilvánosság számára nyitva áll.
  • Tilos bármely illetéktelen személynek töltött lőfegyvert bevinni vagy birtokolni az Állami Capitoliumba (beleértve a területét is), bármely törvényhozási irodába, a kormányzó vagy más alkotmányos tisztviselő bármely irodájába, bármely szenátusi vagy közgyűlési tárgyalóterembe, a kormányzói kúriába vagy a kormányzó bármely más rezidenciájába, vagy bármely alkotmányos tisztviselő vagy a törvényhozás bármely tagjának rezidenciájába. E célból a lőfegyvert töltöttnek kell tekinteni, ha a lőfegyver és a hozzá tartozó, még fel nem használt lőszer egyazon személy közvetlen birtokában van.
Lőfegyver előhúzása vagy bemutatása
  • Ha egy másik személy jelen van, az önvédelem kivételével tilos, ha valaki töltött vagy töltetlen lőfegyvert erőszakos, dühös vagy fenyegető módon elővesz vagy felmutat, vagy ha bármilyen módon, jogellenesen használ lőfegyvert verekedés vagy veszekedés során.
Fenyegető cselekmények lőfegyverrel közúton vagy magánúton
  • Jogellenes, ha valaki töltött vagy töltetlen lőfegyvert fenyegető módon elővesz vagy felmutat egy közúton vagy magánúton közlekedő gépjármű utasával szemben oly módon, hogy az ésszerű személynek testi sértéstől való félelmet vagy ijedelmet okoz.
Lőfegyver súlyosan gondatlan használata
  • Jogellenes, ha valaki szándékosan, súlyosan gondatlanul elsüt egy lőfegyvert, ami egy személy sérüléséhez vagy halálához vezethet.
Lőfegyver elsütése lakott lakásra, épületre, járműre, repülőgépre
  • Jogellenes, ha valaki rosszindulatúan és szándékosan lőfegyvert süt el lakott lakásra, házra, lakott épületre, lakott gépjárműre, lakott légi járműre, lakott lakóautóra.
Lőfegyver elsütése lakatlan légi járműre, gépjárműre vagy lakatlan épületre vagy lakásra
  • Jogellenes, ha valaki szándékosan és rosszindulatúan lőfegyvert lő ki egy lakatlan légi járműre. Jogellenes, ha valaki lőfegyverrel lő lakatlan gépjárműre, épületre vagy lakásra. Ez nem vonatkozik elhagyott járműre, lakatlan gépjárműre, illetve lakatlan épületre vagy lakásra, ha a tulajdonos engedélyével és egyébként jogszerű a lövés.
Lőfegyverrel való kilövés gépjárműből
  • Jogellenes, ha valaki szándékosan és rosszindulatúan lőfegyverrel lő kifelé gépjárműből. Az a járművezető vagy járműtulajdonos, aki lehetővé teszi, hogy bármely személy lőfegyvert lőjön ki a járműből.

FEGYVERENGEDÉLY KÉRELEM MENETE
Az igénylő személynek a Los Santos Police Department hivatalos oldalán kell kérelmét leadnia, melyben megadja az azonosításhoz és a háttérellenőrzéshez szükséges információkat. ((LSPD Discord szerverén))

A kérelem benyújtását követően a lőfegyverengedélyezési ügyintéző átveszi a kérelmet, és megvizsgálja azt. Megállapításaitól függően a kérelmet elfogadják, felfüggesztik, elutasítják vagy megtiltják, attól függően, hogy a kérelmező hibázott-e, vagy a kérelmező által megadott információkat elégtelennek ítélik-e meg.

Minden kérelem, amennyiben elfogadják, jóváhagyásra átkerül a vezető lőfegyverengedélyezési tisztviselőhöz vagy annál magasabb rangú tisztviselőhöz, aki a kérelem elfogadását követően automatikusan elküldi a kérelmet.

A kérelmezőnek ezután be kell fizetnie a CCW engedély esetén havi 40.000 dolláros pénzbeli díjat, és a CCW engedélyt akkor adják ki számára, ha a befizetést érvényesnek ítélik. A PF engedély díjmentes. ((A kért pénzösszeget a 1725854 bankszámlaszámra szükséges elutalni, javasoljuk képernyőkép készítését minden esetben.))

A fegyverengedélyt hitelesítő dokumentumért a Mission Row-i állomáson kel érdeklődni, amelynek kiadása után az igénylő személynek a városházán található irodán kell a plasztik kártyáját kiváltania, amelynek összege engedélyenként 3.000 dollár.

CCW ENGEDÉLY KRITÉRIUMA
Annak érdekében, hogy jogosult legyen a San Andreas-i Concealed Carry Weapon (CCW) engedély kiváltására, meg kell fogalmaznia; hogy a mindennapi életében magasabb kockázatnak van kitéve, mint a lakosság nagy része; hogy nagy valószínűséggel/közvetlenül fenyegeti az életét vagy egy barátja/családtagja életét; vagy hogy gyakran esik erőszakos bűncselekmények áldozatául, olyannyira, hogy feltételezhető, hogy az átlagemberekkel szemben Önt nagyobb arányban veszik célba.

Ennek kifejtésekor javasolt, ha részleteket közöl a munkájáról, lakóhelyéről, korábbi erőszakos helyzetekben szerzett tapasztalatairól és/vagy lőfegyverhasználatáról. Ezeket az állításokat az engedélyt kiállító ügyintéző(k) megkérdőjelezhetik, és bizonyítékot kérhetnek a lakóhely, a munkahely, a magas fenyegetettség vagy a korábbi erőszakos helyzetekkel való találkozását részletező korábbi rendőrségi jelentéseken keresztül.

Az indoklás hossza teljes mértékben a saját belátása szerint határozható meg. Azonban, kérelmének indokolásának el kell érnie 60 szót (felső határ szószámban nincs meghatározva). Javasoljuk, hogy nagyon alaposan gondolja át a nyilatkozatát, és kellő részletességgel fogalmazza meg Hatóságunk számára, hogy Önnek azért van szüksége rejtett fegyverhez való hozzáférésre, hogy megvédje magát vagy egy Önhöz közel álló személyt egy nagyon valószínű fenyegetettségtől, ahol a rejtett lőfegyver viselése csökkentené a potenciális veszélyt.


Kép Police Sergeant II | LIANG CHEN Kép
"To Protect and to Serve"

Lezárt